ani machina

codzienne przedsięwzięcia
Silikonowe opatrunki sportowe najlepsza dieta dieta warzywno-owocowa dr ewy dąbrowskiej

Wszyscy wiemy, że podczas snu organizm człowieka regeneruje się najskuteczniej i najszybciej. Dobry sen jest konieczny, jeśli chcemy mieć energię do pracy oraz cieszyć się dobrym samopoczuciem. Jak można poprawić jego jakość? Nie zasypiaj byle jak. To w jaki sposób położysz się do łóżka ma duży wpływ na przebieg snu. Warto, więc, zainwestować chwilę czasu na celebrację tego momentu. Relaks w kąpieli, pachnąca pościel i przyjemna książka pomogą Ci w wieczornym rytuale.

Pamiętaj, aby spać w całkowitej ciemności. Wszelkie, nawet najmniejsze, źródła światła są rejestrowane przez mózg nawet podczas snu i nie pozwalają mu się całkowicie przestawić na tryb nocny. Jeśli lubisz napić się odrobiny lekkiego alkoholu wieczorem, nie rób tego bezpośrednio przed snem i nie przesadzaj z jego ilością. Staraj się wypracować konkretne pory zasypiania oraz budzenia się. Zegar biologiczny działa najbardziej efektywnie, gdy jest dobrze nastawiony. Pamiętaj, że jeśli oszczędzasz sen kosztem dodatkowych aktywności czy nadrabiania zaległości zapętlasz się w błędnym kole.

Tylko wypoczęty i wyspany organizm jest w stanie skutecznie i energetycznie działać na dłuższą metę.