Jasne jest, że żywność, którą serwujemy naszemu organizmowi stanowi paliwo do działania dla ciała i duszy. Mimo dość szerokiej wiedzy na ten temat każdego zdarzają się wciąż posiłki o niewielkiej wartości odżywczej. Takie powodują apatię, brak energii, a pojawiające się częściej – wahania wagi. Jeśli, mimo wszystko, chcemy się zdrowo odżywiać nie musimy rezygnować całkowicie z ulubionych potraw oraz smakołyków.

Wskazana jest jednak zmiana nawyków żywieniowych. Unikać powinniśmy przede wszystkich słodkich napojów. Także niesłodzonych soków, gdyż owoce zawierają sporą ilość cukrów prostych. Każdy posiłek posiłek powinien składać się w większości z warzyw.

Traktujmy je jako podstawę naszej diety, a nie jako dodatek do mięs czy potraw mącznych. Zmiana proporcji zapewni zauważalną zmianę w Twoim organizmie już na samym początku. Pamiętajmy też o spożywaniu dobrych tłuszczów z grupy Omega. Zawarte są one w rybach morskich, orzechach oraz niektórych olejach.

Jeśli jemy pieczywo – sięgajmy po to pełnoziarniste po uprzednim upewnieniu się, że nie jest tylko barwione na ciemny kolor. Do tego wszystkiego – czytajmy, edukujmy się, zadawajmy pytania, aby w świadomy sposób zadbać o swoje zdrowie.

www.amhcoaching.pl